Sunday, December 26, 2010

:: اجلس بنا نؤمن ساعة ::




:= Renungkan Bersama Sahabatku =:



Ya Allah
Sesungguhnya aku malu pada-Mu
Tidaklah aku diciptakan tanpa TUJUAN
Kedatanganku ke atas dunia-Mu ini jua bertujuan


Ya Allah
Kejinya aku mencintai dunia yang hina ini
Melebihi cintaku kepada-Mu
Hakikatnya, Kau yang memberikan aku KEHIDUPAN
Ditambah pula dengan pelbagai NIKMAT


Ya Allah
Tergamaknya aku membuat kerosakan di atas bumi-Mu ini
Sedangkan aku tahu betapa kerdil dan hinanya aku
Hanya BERPIJAK di alam ciptaan-Mu
Yang sememangnya luas terhampar


Ya Allah
Kejamnya aku kerana lalai dalam mengingati-Mu
Sedangkan Kau tidak pernah melupakanku
UDARA segar Kau berikan agar aku dapat bernafas
Meneruskan kehidupan seharian


Ya Allah
Berdosanya aku mendewakan nafsu-Ku
Sehingga mengabaikan suruhan-Mu
Padahal aku makan REZEKI kurniaan-Mu
Dan rezeki itu Kau jadikan TENAGA tanpa ku pinta


Ya Allah
Zalimnya aku mengabaikan seruan azan
Panggilan muazzin ku tidak hiraukan
Padahal KESIHATAN telah Kau kurniakan
Untuk solat jamaah yang patut didirikan


Ya Allah
Hinanya aku meninggalkan pembacaan al-Quran
Apatah lagi hadis peninggalan junjungan
Sedangkan AKAL yang sihat Kau kurniakan
Tidak sekalipun aku manfaatkan atas jalan kebenaran


Ya Allah
Aku alpa dalam mengejar cita-cita
Sibuk membaca, mengulang kaji pelajaran
Padahal aku tahu KEJAYAAN datangnya daripada Tuhan
Amar Makruf Nahi mungkar ku tinggalkan


Ya Allah
Aku tahu Kau sukakan pengampunan
Maka ampunkanlah diriku
Berilah ku peluang untuk menjadi hamba yang Kau cintai
Agar dapat ku rasai KHALAWATUL IMAN


Ya Allah
Jangan Kau letakkan dunia di hatiku
Nescaya akan membawa kelalaian
Saratkanlah hatiku dengan cinta-Mu
Bukan cinta manusia yang penuh kepalsuan


Ya Allah
Hadirkanlah aku teman-teman
Yang megingatkanku kepada kebenaran
Agar tidak aku dalam kesesatan
Matiku sujud dalam keimanan


~ Amin Ya Rabbal Alamin~


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...